Träningsdagbok 22 januari, Fitnessfighten dag 22

KATEGORI: Fitnessfighten | 2013-01-22 / 09:52:15
Uh, träningsvärk! Inte riktigt så brutalt som jag inbillade mig, men aj ändå! Mina stackars armar.
 
Precis gjort klart dagens träning, ikväll är det jobb 12-20.45 som gäller. Idag fick det bli upplägget med tio minuter crosstrainer först, sedan övning 1-3 x2 innan jag körde crosstrainer 10 minuter igen innan det var dags för resten av övningarna. Idag avslutade jag även med fem minuter crosstrainer i väldigt lungt tempo, bra nedvarvning.
 
Träningen enligt Fitneefighten går som på räls! Jag börjar se stora muskler på armarna ;) Synd bara att jag har så jävla mycket överflödshud som hänger som vingar efter att jag gick ner mina 65 kilo. Men spänner jag ordentligt och man känner efter och kollar på rätt ställe så ser man mina snygga muskler. Haha :P
 
Det finns en nackdel med träningen enligt Fitnessfigten känner jag nu. Det jag saknar med min "gamla" träning är att en dag köra överkropp, och nästa underkropp.. Ja och sen variera dag för dag. Ni förstår va? När man tränar såhär enligt Fitnessfighten så blir det ju hela kroppen varje dag, och det negativa där är när man får denna träningsvärk. Som idag när armarna inte vill som jag så kan jag inte ta lika tunga vikter på alla (okej, idag påverkade det bara en övning) övningar som annars bara för att det inte går med träningsvärken. Koncentrerar man sig på en del av kroppen i taget så spelar det inte så stor roll om jag har sjukaste träningsvärken i armarna när jag ska träna benen. Ni hajjar?
Planen efter när Fitnessfighten är slut är att träffa Emelie så fort som möjligt så ska hon få slakta mina ben och rumpa som bara den! Längtar!
 
Nästa onsdag är sista dagen för Fitnessfighten. Det har gått hur smidigt som helst, men längtar till min gamla träning! Och visst skulle jag kunna börja träna som förr redan nu, men har jag följt Fitnessfighten slaviskt enda tills nu så kan jag köra på en vecka till!
 
Kommentarer

Ja, du är så jävla grym. Som följer till punkt och pricka. Trots heltidsjobb och barn och man och allt däremellan.

Grymma du. Du imponerar!

Svar: <3
Laura

Skrivet den 22 Januari, 2013 - 12:01



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA