Fitnessfighten dag 23

KATEGORI: Fitnessfighten | 2013-01-23 / 19:09:34
Jag har i några dagar kännt mig konstig. Ont i magen och svullen. Det verkar tyvärr som att min laktosintolerans som jag hade (som faktiskt försvann efter två graviditeter) har kommit tillbaka.
Anledningen är ju säker för att jag nu under Fitnessfighten ätit väldigt mycket mjölkprodukter. Det blir ju kvarg och keso varje dag, väldigt ofta även yoghurt. Senaste åren har jag inte ätit så mycket mjölkprodukter så "rent", lite yoghurt nångång, lite keso nångång och så mjölk till kaffet. Har även kunnat dricka mjölk till maten. Men nu så har det väl hänt nåt.
Det som gör det extra jobbigt är att jag var och storhandlade i måndags och fyllde kylskåpet med just kvarg, keso och yoghurt. Suck. Jag vill inte kasta sånt. Har kvar tabletter som jag åt förut, tabletter som jag kunde ta innan jag visste att jag ville äta någonting med mjölk i. Ska ta någon sån tablett och hoppas att jag får äta upp det mesta som jag köpt hem, sedan blir det att köpa allting laktosfritt.
 
Annars på morgonen idag, och igår kväll på jobbet så har jag varit helt slut. Riktigt trött och matt i kroppen. Hjärnan har inte riktigt funkat och kroppen har värkt. Men det är väl inte så konstigt om magen strular? Bråkar magen så är det inte mycket som funkar.
Visste inte riktigt hur jag skulle överleva denna jobbdag, men det gick. Och tur att jag är så envis som jag är, för efter att jag hade slutat jobbet så åkte jag faktiskt raka vägen till gymmet precis som planerat fast jag var helt död och mörbultad i kroppen.
Jag gjorde min träning som jag skulle, dock får inte det här inlägget heta något med träningsdagbok eftersom det blev så mycket annat babbel. Men tränat har jag, död eller inte.
 
Idag är det en vecka kvar av Fitnessfighten.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA