02 - Run a race - 10K - 2

KATEGORI: micoach | 2012-09-18 / 10:00:00
Idag var det dags att ta på sig löparskorna igen! Fruktade lite igårkväll när jag kände träningsvärken komma att det kanske inte skulle bli någon löpning idag. Men tänkte att jag avvaktar till morgonen så får vi se. Imorse när jag vaknade så kände jag bara "Nej du, det är kööört!".
 
Men efter frukost och efter alla andra morgonbestyr med barnen så kände jag att jag ändå skulle kunna prova att ge mig ut och springa efter att jag lämnat på dagis.
 
And so I did! Och det gick! Det enda jobbiga var i uppvärmningen i början när jag skulle promenera och dumt nog så började jag precis vid en superlång och brant nedförsbacke. Det kändes i benen!
 
Men idag såg övningen ut såhär enligt micoach som jag använder:
-Promenera i rask takt i fem minuter.
-Springa medelfort i 30 sekunder.
-Promenera i rask takt i fem minuter.
-Springa medelfort i 30 sekunder.
-Promenera i rask takt i fem minuter.
 

Det var skönt att få dagens löpning gjord trots denna hemska träningsvärk! Men kände att hade jag inte kunnat ta det idag så hade jag tagit det innan jobb imorgon. Men nu är det gjort och det känns alltid lika bra efteråt!
Kommentarer
Busamedemla  http://www.busamedemla.se

Men åh! :) bra jobb! Jag har också laddat hem micoach men jag förstår inte hur den fungerar.. :(

Svar: Tacktack!
Vad är det du inte förstår?
Laura

Skrivet den 18 September, 2012 - 10:25



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA