2 intervallövningar + box

KATEGORI: Träning | 2012-11-11 / 15:25:18
Söndag idag, enligt träningsschemat innebär det 2 intervallövningarför mig. Av någon anledning så var jag helt ofokuserad idag och kände bara "Va, ska jag träna?". Åkte i allafall vill Sats i Väsby eftersom jag och Emelie skulle köra på våran nya tradition, nämligen box.
 
Började med mina två intervallövningar, och eftersom jag hade varit så ofokuserad hela morgonen så körde jag samma två övningar som förra veckan. Blev alltså rodd i tabata och jogga (eller vad jag nu gör) på bosuboll i tabata.
 
Boxen då, börjar bli ett av mina favoritpass. Man blir helt slut och kör verkligen slut på kroppen så gott det går. Uppvärmningen är väl den som jag tycker minst om, haha! Vet inte varför egentligen, men just idag kände jag en fruktan till den. Men det gick bra!
Det är skönt att få köra med någon man känner, blir lättare att jobba på då tycker jag. Av någon konstig anledning så är inte mina handleder riktigt med mig när jag ska köra krokar. Får verkligen sjukt ont då! Alla andra slag funkar dock jättebra! Med krokarna får jag köra försiktigt.
Har även märkt övningar som kroppen säger nej till. Armhävningar! När jag fick det som uppgift av en var jag tvungen att säga "Tyvärr, går inte!". Men svettigt var det, efter passet sa Emelie till mig "Det ser ut som att du precis kommit ur duschen med ditt hår". Svettigt it is!
 
Hoppas på att inte få lika blåslagna knän och ömma handleder efter denna gång!
Kommentarer

Angående handlederna tror jag att det beror på att du böjer dem, att det är därför du får ont. Kika på tekniken nästa vecka och se om det finns något du kan göra åt den!

Och angående vad jag sa.. Jag sa faktiskt det om mitt eget hår, men det stämde in med ditt också ;-) Och jag sa att det såg ut som att jag varit ute i spöregnet, hihi!

Men målet är att kicka ass och komma därifrån med mindre blåmärken och sjukt värkande knogar.....

Svar: Några ord rätt iaf ;)
Laura

Skrivet den 11 November, 2012 - 15:42
Linda - Zetah  http://zetah.bloggplatsen.se/

Box är verkligen roligt :)
saknar det då jag gick över till Sportlife.

Du skriver att du får ont i handlederna när du gör krokar - kolla så du verkligen träffar mitsen och har rak handled. Väldigt lätt att böja den lite i just de slaget och då får man ont.

Lycka till med träningen du är verkligen otroligt duktig! :)
// L

Svar: Ja verkligen!Tack för tipset, flera som sagt det.. Igår provade jag att verkligen ha raka handleder, och då gjorde det ännu mer ont. Men det var nog för att jag inte tänkte på det enda från början av klassen. Får tänka till från början på söndag!
Laura

Skrivet den 12 November, 2012 - 08:42



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA