08 - Run a race - 10k - 10

KATEGORI: micoach | 2012-11-19 / 14:39:07
Idag på uppvärmningen valde jag att ta tag i mitt löpprogram igen, ska jag klara av att springa Tjejmilen snart så är det lika bra! När jag kollar bak här i bloggen så ser jag att jag inte skrivit sen 8/10 i just kategorin och då hade jag sprungit den 7/10. Men enligt programmet i telefonen så har jag gjort två till, det var nångång där i samma veva som jag blev sjukskriven och gick på massa mediciner och bara fokuserade på att klara av min vardag. Men verkar som att 14/10 var senast jag sprang.
Och nu över en månad senare så valde jag att prova på att fortsätta bara och inte hoppa bakåt något. Det kändes bra!
 
Idag såg programmet ut såhär:
Promenera raskt i fem minuter.
Springa i 30 sekunder.
Promenera raskt i fyra minuter.
Springa i 30 sekunder (Här fuskade jag och sprang i en minut eftersom jag ville känna på att springa längre stund på bandet).
Promenera raskt i fem minuter.
 
Idag hade jag dessutom premiär för att springa på band! Jag har alltid tyckt att det känns lite småläskigt att springa på bandet, känns som att alla ser mig då! Men dags att övervinna sin rädsla, och det gick bra! Det gick faktiskt mycket bättre att springa på band än vad jag trodde. Körde med 1% lutning.
 
En av anledningarna till att det inte hänt så mycket med löpningen har varit att när det blir kallt ute så klarar inte mina lungor av det. Får krampanfall och kan inte andas. Men nu när jag övervunnit min rädsla över att springa på band så kommer det bli mycket mer löpning!
 
Tack Emelie för stöttningen med att komma över min rädsla :)
Kommentarer
Evelina (kastanjen)

Laura! Vilken bra blogg du har :D Och fasiken vad duktig du är med träningen! Kör hårt med löpningen inför tjejmilen, det ska jag också försöka göra :P
Jobbar du nåt på hemskogen föresten, eller är du sjukskriven?

Svar: Tack!Fick ju ett vik där, men sen vart jag sjukskriven. Vart hemma i sex veckor nu och blir väl hemma ungefär 4-5 veckor till. Vad gör du nu för tiden?
Laura

Skrivet den 19 November, 2012 - 15:31

Hihi, varsegod! :-)
Själv tycker jag att det är betydligt enklare att springa på band än vad det är ute, för ute kan man ju spurta alldeles för fort i början - vilket gör att man inte orkar springa resten. Så jag hoppas på att kunna lära mig andas OCH hålla hastighet på bandet, så jag är fit for fight i vår sen ;-)

Vi får börja löpträna ihop sen, både på band och ute :-)

Svar: Vi KOMMER äga!
Laura

Skrivet den 19 November, 2012 - 16:49
Evelina

Ok, hoppas du repar dig snart! Jag pluggar upp lite betyg på komvux och jobbar på okq8 i märsta. Sen är tanken att jag ska söka in på nån lärarutbildning :)

Svar: Tack! Lycka till!
Laura

Skrivet den 20 November, 2012 - 09:18



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA