Muskelmat

KATEGORI: Mat | 2014-02-28 / 19:42:17
Fick ju kokboken Muskelmat - En kokbok från body, av min man i bröllopsdagspresent förra helgen. Jag fullkomligt älskar denna bok! Den innehåller sjukt bra recept, allt från frukost, mellanmål, riktig mat, glass, desseter, bröd till smoothies. Ingredienserna är noggrant utvalda i alla recept, och det som blir så jävla bra är att dessa recept passar för hela familjen! Perfekt för en småbarnsförälder med kräsna barn och även en kräsen man!
 
Har hunnit prova tre recept än så länge. Den första jag provade var makaronilåda med lax och spenat.
La upp denna bild tidigare i veckan. Jag har lite svårt för pasta (i mitt fall så blev det förstås med glutenfria makaroner). Absolut godkänt av mig! Barnen älskar lax (och makaroner förstås), mannen tyckte den smakade mycket spenat (nehe!).
 
Den andra maträtten gjorde jag igår, paella.
 Nej mitt upplägg på maten var inte lika vackert, denna bild är snodd från boken.
Men som ni ser på bilden, ris (med massa saffran) och så kyckling, räkor och annat smått och gott. Mums!
 
Dagens mat saknar bild, ingen mening att fota från boken heller eftersom jag bytte ut pastan mot potatis istället. Det var iallafall skinka och kalkonbacon i ädelostsås som skulle serveras med pasta men som sagt så valde jag potatis istället. Och herregud, mina smaklökar hoppade många volter till denna underbara smak. Tur jag hade, blev massa matlådor till mig!
 
Börjar ni få ont om goda recept? Köp denna bok!
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA