120 bullar rikare, 4 fingrar fattigare

KATEGORI: Vardag | 2012-11-30 / 18:13:16
Bakningen var i full rulle kvart i sju imorse, lite över sex timmar senare var jag äntligen klar! Det som stod på tur idag var saffransbullar med vaniljfyllning, imorgon är första kalaset för K.
 
Idag har förskolan varit stängd så jag har haft båda barnen hemma, och trots att jag stod och bakade hela dagen så skötte sig båda exemplariskt.
Det helade slutade med 120 bullar rikare och fyra fingrar fattigare. Brände mig riktigt rejält.
 
 
Vi hade som plan att åka och köpa vinterskor till mig och Mini, men när det bara fortsatte att vräka ner snö så blev jag mer och mer skeptisk till att åka iväg och drog därför ut på det så mycket jag kunde. K stod i fönstret och drömde sig bort i snön, då fick jag för mig att vi skulle ut och leka i snön istället. Men vänta lite, både mamma och mini utan vinterskor. Nej, vi var helt enkelt tvungna att hitta bilen i snöhögen och brumma iväg.
 
Mini så sina skor på långt håll och skrek "Miiiiiina", enkelt köp! Jag hittade också skor till mig, perfa!
Nu sitter ungarna och käkar lite popcorn till film här hemma. När de små kommit i säng blir det film för mamma och pappa.
 
Trevlig fredag kväll på er alla!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA