När slutet är nära

KATEGORI: Träning | 2014-02-24 / 20:49:17
Måndag idag igen, efter en helg som gick alldeles för snabbt. Känns det igen? Jag började min vecka på jobbet, 7-16. Ett pass som jag inte är ett stort fan av. Imorgon jobbar jag min sista dag på det här schemat och den här avdelningen. Från 1a mars får jag ett schemabyte, och eftersom jag skulle varit ledig onsdag och torsdag för att sedan jobba fredag kväll (+helgen men eftersom jag byter 1a mars så är jag ledig) så passade på att ta semester på fredag för att få långledigt. Välbehövligt.
Det nya schemat har många fördelar, självklart även nackdelar. Största fördelen är att jag aldrig slutar senare än 15 när jag jobbar dagpass. Hur härligt? Jag som är van att alltid jobba 7-16. Nackdelen, som är lite lustigt att jag faktiskt tycker är en nackdel är att det är färre kvällspass. Jag har engång avskytt kvällspass, men nu när jag börjar 12 så har jag hela morgonen på mig att träna. Lovely! Men fördelen är att det inte krockar lika mycket med min mans jobbkvällar. Jobbigt att vara två skiftarbetare!
 
Jag brukar ha måndagar som vilodag de dagar jag jobbar 7-16. Men idag valde jag att träna, dock fick det bli hemmaträning eftersom mannen min jobbade kväll. 45 minuter crosstrainer. Imorgon ska jag ta mig till gymmet efter jobbet. Saknar!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA