Den svaga länken

KATEGORI: Träning | 2016-01-11 / 12:06:23
Det var härligt att lägga sig igår och få känna sig riktigt nöjd med helgens träning. Personbästa i flera övningar. Lite känns det nog i kroppen nu också, men siktar nog på ett rörlighetspass imorgon innan två tuffa PT-dagar väntar.
 
Idag var det biceps/triceps/axlar som fick jobba. Och där kan vi nog hitta en av mina svagaste muskelgrupper, nämligen axlarna. I vissa övningar är det sjukt hur lite vikt man kan lyckas ta. Men det är ju lika viktigt att jobba på sina svagaste punkter också. Just axelpartiet är nog det som drabbades hårdats när jag var skadad nu, dock har jag aldrig varit stark i axlarna så jag ser det verkligen som en utmaning att skynda långsamt med att träna upp axlarna.
 
Kände mig väldigt nöjd med dagens pass också, härligt sätt att starta veckan på!
 
Lyckades även klämma in en storhandling efteråt och nu mellanlandar jag lite hemma innan jag åker iväg på ett kvällspass på jobbet till 21.30.
 
Finns det någon gång som mat smakar så gott som efter ett pass på gymmet? 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA