Utbildning för sverigefinskt vårdpersonal

KATEGORI: Vardag | 2015-09-14 / 23:24:04
Vad många av er kanske inte ens vet så är jag ju finsk. Pratar flytande finska och har verkligen ett blåvitt hjärta. I våras fick jag ett mail om jag var intresserad av att gå på en kurs i vårdfinska som kommunen skulle betala (jobbar inom vården inom kommunen). Självklart tackar man ja!
 
Nu har jag betat av första kursdagen som äger rum på Finlandsinstitutet på Östermalm. I det hela ingår även övernattning på Crystal hotel Plaza på Birger Jarlsgatan. Som sagt, inget man tackar nej till! 
 
Haft en superrolig dag och fått använda lite extra hjärnceller 😃 Spännande att gå en sån här kurs och se hur det är att använda finska så mycket. 
 
Avrundade dagen med middag ute på stan med några andra kursdeltagare innan vi hamnade på Oleary's (självklart hamnade vi mitt i en fotbollsmatch). 
 
Nu väntar en natts sömn innan hotellfrukost och ännu en spännande dag innan jag får bege mig hem igen.
 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA