To believe

KATEGORI: Hälsa | 2015-09-06 / 21:13:43
För ett tag sedan införde jag gluten i min kost igen. Jag hade ju under en lång period uteslutit gluten och inte direkt lidit av det. Jag skötte kosten nu ändå, åt väldigt vanlig mat.
 
Så började det. Depression, ångest, inflammationer i kroppen.. Trött och sliten. 
 
Nu vill jag inte vara den som ska stå med en pekpinne och säga vad som är rätt eller fel. Nej, det här inlägget handlar helt enkelt om vad jag känner är rätt för just mig. För som tur är så är vi ju alla olika.
 
Jag tror inte att allt det här är ett sammanträffande. Jag tror mycket väl att kosten haft en stor orsak till vad som hänt med min kropp, både fysiskt och psykiskt sista tiden. 
 
För när du söker lite på på nätet om antiinflammatorisk mat och vilken mat du ska undvika så är det ganska uppenbart. Jag tror min kropp säger ifrån så. Jag känner inte igen mig själv och min kropp. I hela mitt liv har jag gått och haft ont fram tills nåt år sedan då jag började sköta kost och träning. Det är hemskt att hamna där igen. Jag vill inte ha ont, jag vill kunna träna som jag vill och bli stark.
 
Jag hoppas att jag reagerar tillräckligt fort denna gång. 
 
För när har jag egentligen mått som allra bäst? Jo, när jag uteslutit på gluten- och mejeriprodukter. Och där tänker jag börja igen. Fram tills att min inflammation är helt borta blir det strikt paleo. Om jag sedan känner att jag saknar vissa livsmedel (typ havregryn och kvarg) så kommer jag lägga in det i min kost med vara vaksam på signaler från kroppen.
 
För det är viktigt att komma ihåg, din kropp är det viktigaste du har så behandla den rätt och så som den mår bäst av.
 
 
Jag och mitt Minihjärta på Kolmården i somras. 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA