Het morots- och kycklingsoppa

KATEGORI: Paleo | 2015-09-13 / 16:53:00
Förra helgen började jag känna av något konstigt i halsen. För varje dag som gick blev det bara värre. I onsdags var det ett faktum. FÖRKYLNING. Sedan dess har jag varit väldigt utslagen och mesig. I fredags fick jag kämpa mig igenom för att få min kycklingsoppa som jag suktade över. Och måste säga att jag överträffade mig själv! 
 
Kan ge receptet på ett ungefär:
-Ca 7-8 morötter
-En halv gul lök
-2 vitlöksklyftor 
-Ca 2 msk riven ingefära 
-1 hel chili med kärnorna
-Ca 6 dl kokosmjölk 
-3 kycklingfiléer
-Cayennepeppar 
-Svartpeppar 
-Curry
-Salt
 
Började med att skala och skära morötterna i mindre bitar. Skar löken, vitlöken, ingefäran och chilin. La allting i en kastrull och hade vatten så att det täckte och kokade allting tills morötterna var mjuka. Sedan mixade jag allting med en stavimixer till en slät röra. Hällde sedan på kokosmjölken och hade i kycklingen som jag skurit i små bitar och kryddor efter tycke och smak. Så fick det stå och puttra ett bra tag så kycklingen var klar och allting hade fått gotta ihop sig ordentligt. Kryddor väljer man ju själv. Med denna förkylning så passade jag på att krydda mycket och starkt!
 
Hoppas jag inte missat något i receptet, är fortfarande lite förkylningslullig.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA