Härliga söndag

KATEGORI: Löpträning | 2015-05-17 / 14:27:35
Jag älskar när jag får till söndagsträningen som idag. Inte alla söndagar då det funkar på grund av att jag eller mannen jobbar (jobbar han kväll så funkar det). 
Jag börjar morgonen med intervaller på bandet, idag blev det en halvtimme inklusive uppvärmning. 
Sen avslutar jag med 45 minuter Organic Bodywork, härligt för kroppen! Varmt och skönt, och samtidigt få sträcka ut hela den stela kroppen. Kan lova att jag är härligt svettig efter!
 
Hur springer ni era intervaller? Jag föredrar faktiskt att springa mina intervaller på bandet, har för mig att det då inte går lika lätt att fuska när man börjar bli trött. Man har ju en viss hastighet som man måste hålla, springer du fritt så blir det lättare att sakta in när det börjar bli riktigt jobbigt.
 
Jag brukar börja med 0% i lutning för att sedan öka till 0,5% och sedan vidare till 1%. Hastigheten börjar jag runt 11,4 och ökar upp till 12.
Jag värmer upp 5-10 minuter och sedan jobbar jag i en minut och sedan "vilar" en minut med att gå på bandet i ca 6,2 i hastighet. Och så håller jag på i 20-25 minuter.
 
Inne på Organic Bodywork är det åtminstone shortsväder! 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA