Att inte räcka till som förälder

KATEGORI: Kasper | 2015-05-08 / 19:25:00
Det är hemskt när man känner att man som förälder inte räcker till och vet inte vad/hur man ska göra för att hjälpa sitt barn på bästa sätt. 
 
Som jag skrev för några dagar sedan så är det mycket som händer i Ks liv nu. Bara den här veckan har jag haft tre möten om honom och logopedbesök. Jag gör allt jag kan för att hjälpa mitt barn, men de gånger man känner att även det bästa man har att ge inte hjälper och räcker till så känner man sig jävligt hjälplös.
 
Vi har verkligen haft tur skolmässigt. De i skolan har verkligen gjort allt och lite till, utan hans underbara fröken hade det aldrig gått så pass bra som det faktiskt gjort. Och att vi tillslut fick resurs har verkligen varit en gåva. Alla hjälpmedel som de tagit fram och på alla fantastiska sätt som de lyckats anpassa hans skolgång är jag hans fröken och resurs evigt tacksam!
 
Igår hade jag ett telefonmöte med BUP och hoppas nu verkligen att dom ska ta oss på allvar och ge mitt älskade barn rätt till den hjälp som han faktiskt har. Det är inte lätt att se det dyrbaraste man har må så dåligt. Mitt älskade hjärta.
 
 Mitt älskade barn med buslillasystern.
 
Att vara förälder till barn med särskilda behov är en ständig kamp. Det går aldrig för någon annan att förstå hur det är och hur mycket mer man får kämpa för sitt barns rättigheter och välmående. Men det är det värt, precis allting för att mitt älskade hjärta ska må bra. 
Kommentarer
Elisabeth

Jag förstår dig precis, det är en x stor kamp för sina barn när dem har särskilda behov. ..kram på dig ♡

Skrivet den 11 Maj, 2015 - 00:46
Elisabeth

Jag förstår dig precis, det är en x stor kamp för sina barn när dem har särskilda behov. ..kram på dig ♡

Skrivet den 11 Maj, 2015 - 00:48



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA