Fastedag

KATEGORI: Kostupplägg | 2015-03-08 / 19:33:55
Snart börja min fjärde fastesöndag lida mot sitt slut. Vet inte om det faktiskt är så att det blir lättare och lättare för varje vecka som går..? Idag har det varit barnsligt enkelt. Ändå stod jag och foodpreppade massa matlådor i flera timmar på morgonen. Kanske inte låter som det ultimata att göra på en fastedag, men inte varit några som helst problem.
 
Denna fastedag ingår i mitt kostupplägg. Och som jag tidigare sagt så har jag fridag med kosten på lördagar, passar perfekt med fastedag efter eftersom man bunkrat upp lite extra på lördagen. Jag äter alltså sista gången på lördagkväll och fastar sedan i 22-24 timmar fram till söndag kväll.
 
Varför gör jag då detta? Jag hade nog aldrig kommit på tanken om det inte hade ingått i mitt kostupplägg. Men det är fantastiskt hur kul det är att pröva sig själv, se vad man faktiskt är kapabel till. Dessa fastedagar kör jag inte styrketräning, för det mesta har jag vilodag i samband med fastedagen annars cardio.
 
Vad får jag ut av fastedagen? För det mesta äter jag alldeles för mycket på mina fridagar. Massa god mat och annat gott jag varit sugen på. Och ni som följt mig en del vet vilka problem jag har med min mage. Det som är intressant är att dessa fastedagar gör så att jag inte har problem med magen dagen efter en fridag. Så om det är värt det? Absolut enligt mig!
 
Tanken är ju inte att jag ska svulla och äta mig till döds på mina fridagar, gårdagen var dock väldigt grisig. Haha! Ingenting jag ångrar. För nu har jag fått äta den dära pizzan och wienersemlan som jag gått och varit sugen på så länge. Och det var inte ens gott så nu slipper jag vara sugen på det mer!
 
Igår var det som sagt ganska grisigt.
Till frukost hade jag förutom min älskade havregrynsgröt även två mjuka smörgåsar med salami, ost och paprika.
Till lunch vart det en smoothie från gymmet, sen wienersemla, pizza och massa godis.
Perfekt laddad inför en ny vecka!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA