Semester

KATEGORI: Löpträning | 2015-06-23 / 17:54:00
Hallo!
Min oaktiva sida har inte bara visat sig här, ni som följer mig på Instagram vet att jag inte alls är lika aktiv där heller. Men det är ju typiskt sånna saker som man kan vara en periodare med, right?
 
Det där med knät var ingen större fara alls faktiskt, skönt! Kan känna av en liten trötthet ytterst sällan men ingenting som påverkar mig så länge jag lyssnar på kroppen och stoppar vid övningar eller för tunga vikter om det inte känns ok. Allting handlar ju alltid om att gå försiktigt fram för att förhindra skador.
 
Igår tog jag ett beslut också. Förra året var löpningen mitt allt, men efter att jag började springa efter min skada igen så har jag inte hittat tillbaka till samma kärlek och känsla igen. Det har mest varit att jag tvingat mig ut på mina löprundor två gånger i veckan medans jag längtar ihjäl mig till gymmet. Varför då fortsätta med det som inte känns helt rätt och skjuta undan det hjärtat brinner för? Nu blir det ingen press på löpningen längre. Nu är det jag och styrkan med alternativa konditionspass. Känslan när det känns som att en sten lättat från axlarna får beslutet att kännas extra mycket rätt.
 
Hoppas värmen kommer tillbaka ordentligt snart igen!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA