OneBake bröd

KATEGORI: Baka | 2015-01-25 / 21:31:00
Hallo!
Efter att jag bakade proteinrika frallor med OneBake  från Fitnessguru tidigare i veckan så blev jag helt frälst! Jag är ju en riktig mackoman (eller var det iaf då jag inte levde ett nyttigt liv). Tycker dock att det är svårt med att hitta bra glutenfria recept. OneBake har verkligen blivit min räddare!
 
 
Recept:
1 skopa OneBake från Fitnessguru 
2,5 dl havregryn 
2 tsk bakpulver 
1 tsk vaniljpulver
1,5 tsk kanel
1 mogen banan
3 äggvitor
0,25 dl solroskärnor
2 msk pumpafrön
Drygt 1 msk chiafrön som fått svälla i vatten ett tag 
 
Sätt ugnen på 175 grader. Rör ihop alla torra ingredienser. Mosa bananen och rör ner den tillsammans med äggvitorna.
Ta fram en plåt med bakplåtspapper och forma till fyra bullar. Degen är kladdig så ta hjälp av en stor sked och forma när de ligger på plåten.
Grädda i mitten av ugnen i ca 18 minuter. 
 
Ta ut och njut!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA