Laxcrepes

KATEGORI: Celiaki | 2015-01-20 / 19:00:00
Just nu kryllar det av massa recept här i bloggen, men älskar man att äta så gör man! Och vill man vara helt säker på vad allting innehåller för att slippa få ont i magen så får man baka själv! 
 
Igår till frukost hade jag förberett kvällen innan:
Laxcrepes
 
Jag har tagit inspiration från Fitnessgurus recept på deras sida. Men modifierat den lite:
 
Recept:
2 skopor Onebake från Fitnessguru 
4 st äggvitor
1 msk fiberhusk
1 msk skalade sesamfrön 
2 dl vatten
1/4 tsk salt
¼ tsk timjan
½ tsk oregano
 
Blanda alla torra ingredienser och tillsätt sedan äggvitorna och vattnet. Rör till en jämn smet. Hetta upp en stekpanna med lite kokosolja från Fitnessguru  och stek på båda sidor tills du får en fin färg. Tänk på att försöka göra väldigt tunna!
 
Fyllningen gjorde jag på kvarg, kallrökt lax, persilja och lite andra kryddor som jag blandade ihop.
Lägg smeten på och rulla ihop.
 
Självklart glutenfritt! 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA