Hemmagjorda proteinbars

KATEGORI: Baka | 2015-01-22 / 17:51:29
Jag tycker det är super att ha proteinbars hemma. Vissa gånger när jag blir sugen på choklad kan det verkligen lätta att åtminstone få sätta tänderna i en chokladig proteinbar istället. 
 
Jag köper en del men nu kände jag för att göra egna, var ett tag sedan jag gjorde det sist. 
 
 
Recept:
 
4 dl havregryn 
1 skopa One Recovery Double Chocolate från Fitnessguru 
0,5 dl hackad sötmandel
2 msk kokosmjöl 
0,5 dl osötad äppelmos 
1 msk honung 
0,5 dl jordnötssmör med chokladsmak 
0,7 dl osötad mandelmjölk 
 
Rör först ihop alla torra ingredienser för sig och sedan resten av ingredienserna i en annan bunke innan du rör ihop allting till en smet. 
Klä en form 15x20 cm i plastfolie och ha en dubbelt så stor bit (så du sen kan vika över). Fördela smeten i formen och ta plast runt hela. Stoppa in i kylskåpet i minst två timmar innan du skär i åtta bitar. Linda sedan in varje bit i folie så kan du förvara i kylskåp i lite över en vecka och säkert någon månad i frysen.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA