Skynda långsamt

KATEGORI: Löpträning | 2015-04-14 / 12:21:12
Eftersom jag nu inte kan köra styrketräning så tänkte jag ju ta tillfället i akt och återuppta löpningen lite. Antagligen inte till samma nivå som jag låg på i höstas, men för att komma ut i solen och för att röra på mig. 
 
Jag har lovat mig själv, och är skyldig min kropp att skynda långsamt. Vill inte att några gamla löparskador också ger sig till känna nu.
 
Började ju med 5 km förra torsdagen och idag fick det bli 6 km. Senare i veckan planerar jag in backträning. Nu ska löpningen vara något kul och inget jag tänker stressa fram. Men självklart är det kul att se att jag idag sprang 5 km en minut och 52 sekunder snabbare än i torsdags ;)
 
Så ligger förstås stor prio på att stretcha, stretcha, stretcha och massera för att undvika skador! 
 
 
Nu blir det en lunch med mamma i det härliga vädret! 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA