Rehab

KATEGORI: Ischias och diskbråck | 2015-04-13 / 19:07:07
Idag var det på dagen två veckor sedan jag var på gymmet. Efter det har det bara varit cardio på hemmaplan, så sjukt tråkigt! 
 
Alla de andra gånger som jag haft diskbråck så har jag alltid mötts av kommentarer som "Men snälla, ska inte du ligga hemma och vila med ditt diskbråck istället för att träna?". Hur kan folk ha fått för sig att man vilar bort ett diskbråck? Det dummaste jag hört! 
Jag tycker att hjälpen vid diskbråck som man får är lite dålig, fast ja än så länge vet vi ju inte exakt vilken disk det handlar om heller. De andra gångerna som jag haft diskbråck (har haft sju diskbråck i ryggen i tre omgångar) så har jag lyssnat på läkare och sjukgymnast till en början och tagit det lugnt med träningen och bara promenerat. Jag har promenerat, promenerat och åter promenerat tills jag blivit tokig. Sen har jag fått nog och lagt upp egna rehabprogram och kört igång. Självklart har jag alltid lyssnat på kroppen och aldrig kört ett brutalt ryggpass med diskbråck. Nej, nej. Självklart anpassade övningar. Jag känner min kropp, jag lyssnar på den och skulle något kännas fel så skulle jag självklart stoppa.
 
Alla dessa gånger har jag inom två veckor blivit smärtfri och kunnat börja jobba igen. Så varför skulle det göra skillnad nu? Klart jag ska träna! Och ännu mer självklart så anpassar jag min träning! 
Diskbråck i nacken har jag aldrig haft förut, så det blir nytt. Satte ihop ett träningspass i helgen och fick idag äntligen återvända till min frizon, gymmet.
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA