Fastedag

KATEGORI: 5:2 | 2015-04-23 / 17:33:55
Idag har jag fastedag, inget märkvärdigt med det egentligen. Man får ju prova sig fram lite till hur man vill använda sina 500 kalorier, jag har lärt mig att min kropp funkar hur bra som helst om jag sparar mina kalorier till senare. Jag skulle kunna vara utan någonting på hela dagen eller enda fram till kvällen. Men tar ofta i mig något runt middagstid för barnens skull. Idag har vi varit iväg och kom hem ganska sent så blev makaroner och fiskpinnar till barnen i middag, är ju inget jag gärna äter så för mig blev det 250 gram Lindahls kvarg med blåbärssmak och 100 gram blåbär till. Har fortfarande över 200 kalorier kvar, får se om jag tar något mer på kvällen eller om kroppen får vila. 
 
Jag ser nämligen fastan som vila för kroppen. Ni som följt mig en längre tid vet vilka problem jag haft med magen, men när jag slänger in fastedagar efter några dagars ätande så slipper jag dessa problem! Antagligen därför jag gärna fastar helt så sent in på dagen.
 
Ni andra som äter 5:2, hur lägger ni upp fastedagarna? 
 
Härlig fastedagsmiddag
 

Imorse tog jag en långpromenad till sjukgymnasten också där vi diskuterade och planerade hur jag bör lägga upp träningen nu i och med skadan. Jag har verkligen tur som har en så härlig sjukgymnast! Jag har haft henne i alla år och utan henne hade jag nog gett upp. Hon känner min kropp bättre än jag själv. 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA