5:2

KATEGORI: 5:2 | 2015-04-12 / 21:58:00
Tidigare i veckan kände jag plötsligt 'Neej, nu vill inte jag köra på det här kostupplägget längre". Helt sjukt egentligen. Jag har varit så nöjd med upplägget, god mat och sällan varit hungrig. Bra resultat har jag också fått! Men, jag känner mig själv. 
 
 
 
Har jag väl börjat tänka på en sak så är det omöjligt för mig att släppa det. Jag valde helt enkelt att avbryta (eller kanske bara pausa) mitt kostupplägg. 
Hur konstigt det än låter kanske så gillade jag verkligen fastedagarna i mitt kostupplägg. För mig blev valet enkelt, jag kör på 5:2 igen och ser hur jag gillar det.
Jag vill ju kunna vara lite flexibel med maten, kunna ta en glass i solen med barnen om jag verkligen VILL utan att få ångest. Då blir det två fastedagar, dessa går enkelt att planera in så man fortfarande får in middag ihop med familjen (äter ju 500 kalorier dessa dagar). De fem resterande dagarna kan jag vara lite mer flexibel, vill jag ta en glass är det inte hela världen.
Självklart kommer det handla om bra råvaror och självklart är inte dessa fem dagarna "ätardagar" utan jag äter bra mat och tar en godsak nångång då det verkligen är värt det. 
 
Känner jag att det inte funkar så har jag ju ett grymt upplägg att gå tillbaka till! 
 
Fler som äter enligt 5:2?
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA