Nötbröd del 2

KATEGORI: Celiaki | 2014-09-15 / 19:36:00

Idag har det varit en ganska typisk gör-så-mycket-jag-bara-kan-dag. Började med att jobba dagpass, från jobbet i vanlig ordning direkt till gymmet. Körde igenom ett av mina nya program, förra veckan fick jag en förjävlig träningsvärk som höll i sig länge. Får se hur det går imorgon, haha. Efter gymmet åkte jag raka vägen till affären för att storhandla innan jag landade hemma för att laga middag till familjen. Och så till det typiska, varför inte passa på att baka när man ändå är igång..?

 

Fick för mig att slänga ihop till att baka bröd. Tycker inte det finns så många nyttiga och goda glutenfria mjuka bröd så då får man baka själv (och så blir det ju alltid godast också..).

 

Jag utgick från när jag bakade denna men hade inte riktigt allting hemma så fick modifiera den lite. Och eftersom jag inte hade allting hemma så tog jag i lite andra nötter och frön (bla. Chiafrön). Det är ett tungt bröd, som ni ser så innehåller den 800 gram olika nötter och frön. Hoppas att denna blir lika god som den förra! Vet nog vad jag äter till kvällsmat idag.

 

 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA