Min resa räknas

KATEGORI: Hälsa | 2014-09-13 / 18:43:20

Det är alldeles för ofta som min träning blir ifrågasatt. För mig känns det hemskt, träningen har räddat mig. Den har gjort mig till en bättre människa och den har gjort mig till en bättre mamma som kommer att hålla länge för mina barn.

Den sjuka 150 kilos klumpen som jag var, det var ingen mamma. Nu när jag halverat min kroppsvikt och är rörlig så kan jag leka med mina barn på ett helt annat sätt. Jag kan springa, busa och klättra. Jag har energi och vågar drömma om en framtid. En frisk framtid.

”När ska du sluta träna så mycket?” Jag tränar inte mycket, jag tränar tillräckligt mycket för vad som passar mig. Jag har hittat mitt flow, det som funkar för mig. Jag springer tre gånger i veckan, tre olika distanser och tre helt olika pass. Och så går jag på gymmet tre gånger i veckan, det blir oftast varannan dag. Ser till att inte springa två dagar på raken.

På gymmet kör jag tre olika helkroppspass som jag satt ihop, satt ihop olika program för de muskler som är viktiga vid löpning. Och ja helkroppspass så självklart kör jag igenom hela kroppen. Haha.

Och vissa dagar vill jag något extra, som idag. Körde först mitt helkroppspass innan jag avslutade med ett pass cykling. Träningen gör mig pigg och glad. Jag känner mig stark och älskar att förvåna mig själv.

”Ska du sluta träna så mycket när du nått din målvikt?”
1) Jag har ingen målvikt.
2) Min träning handlar inte längre om viktnedgång, den handlar om att bygga upp en stark och uthållig kropp.

 

 

Kommentarer
Tigerhonan  http://tigerhonan.blogg.se/

Vart finns sånt linne att köpa? Vill med ha juu :D

Svar: http://www.minresaraknas.se/category/shop/
Laura

Skrivet den 13 September, 2014 - 22:13



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA