Min kost

KATEGORI: Kost | 2014-09-18 / 18:13:24
Fick en fråga om jag inte kunde berätta hur jag äter en dag och hur min kost ser ut. Jag har funderat över ett kostinlägg, så här kommer "sanningen om min kost".
 
Det här med kost är individuellt. Hur jag äter en dag är beroende av olika saker. Vet jag att jag ska springa långt en dag så ser jag till att redan kvällen innan börja förbereda kroppen med det som jag vet att jag springer bäst på. Och hela den dagen som jag springer utgår jag från det när jag äter. Springdagar brukar innebära lite mer kolhydrater än annars. Då kanske det blir en middag med pasta (glutenfritt) eller kanske en extra skål havregrynsgröt (oftast blir det det kvällen innan).
 
De dagar som jag styrketränar äter jag som vanligt, lägger dock in lite mer protein. Detta oftast i form av en proteinshake eftersom det är så otroligt lätt att ha med sig. Hade jag kunnat hade jag ätit kvarg och keso.
 
Jag älskar frukost som jag så många gånger tjatat om, men ja jag är en riktig frukostmänniska. Jag äter ungefär var tredje timme, för det är det min kropp mår bäst av. Det är ingenting jag håller till punkt och pricka, jag lyssnar på kroppen och ger den energi när den ber om det.
 
Så en dag kan se ut såhär (beroende på hur jag jobbar också):
-Frukost (i 65% av fallen någon typ av gröt pimpad på något sätt och knäckebröd med leverpastej och skinka).
-Mellanmål (vissa gånger hinns inte denna med som typ helger utan blir en lunch direkt).
-Lunch.
-Mellanmål (Detta mellanmål är för det mesta efter träning).
-Middag.
-Kvällsmat (Väldigt olika vad det blir, beror på vad jag är sugen på eller vad kroppen behöver).
 
Mer ingående så tipsar jag er att följa mig på Instagram där jag lägger upp en del matbilder, Laurais88 heter jag där.
 
Som jag tidigare skrev, kosten är individuell. Just jag klarar inte gluten- och mejeriprodukter. Det är inget jag väljer för att ha som "bantning", utan jag blir riktigt sjuk. Hade jag fått välja hade jag inte ätit gluten- och mejerifritt. Ni ska veta hur sjuuukt mycket jag saknar kvarg.
 
För att få mer specifik hjälp på vad som passar var och en så tycker jag att man kan ta hjälp av någon kunnig. Jag kommer börja ta emot kunder efter 20 oktober så då är ni mer än välkomna att anlita mig. Min vision är att alla KAN och SKA äta riktig mat och få bli mätta och nöjda.
 

 
Jag älskar mat och vill hjälpa andra att njuta av sin viktnedgång med god och hälsosam mat.
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA