Intervaller

KATEGORI: Löpträning | 2014-09-16 / 18:29:10
För mig är löpningen viktig. I början, innan jag kom in i det ordentligt hade jag väldiga problem. Förra hösten försökte jag, benhinneinflammation efter benhinneinflammation samtidigt som lungorna kändes som att de skulle sprängas. Jag hade en dröm om att bli långdistanslöpare, tyvärr kändes detta omöjligt. I våras försökta jag igen, samma problem. Men skam den som ger sig kände jag. Jag är sån, om någon säger att något inte går så ger jag mig F*N PÅ ATT DET SKA GÅ. Och här sitter jag idag, sprungit tre lopp i år. Tre lopp som jag varit nöjd med. Jag är på god väg enligt mig själv för att nå min dröm. Nu springer jag tre gånger i veckan, det var inte länge sen som jag skrev om min löpning så det kan ni läsa om här.
 
Vad blev min räddning då? Jo, varje gång jag springer så måste jag tejpa benen och ha långa kompressionsstrumpor. Även valet av byxor är viktigt, de ska vara långa och gärna lite åtsittande kring vaderna. Det var varmt i somras kan jag lova, speciellt när det var över 32 grader.. Men vet ni? För mig ÄR det värt det. All tejpning och bråk och stön med kompressionsstrumpor. Det är värt det, för då kan jag nå min stora dröm.
 
Idag stod det intervaller på schemat. Ett av mina riktiga mördarpass. Jag kör lite uppvärmning och sedan kör jag med intervaller innan jag avslutar med nedvarvning. Hela detta tar 64 minuter. Som sagt, ett mördarpass. När jag började kände jag mig sjukt tung i benen, säkert lite smått träningsvärk efter gårdagens pass på gymmet. Men jag har lärt mig en sak, och det är att ALDRIG avbryta ett löppass. De första 20-25 minutrarna är alltid värst, sen rullar det bara på. Och det är ju aldrig så att man ångrar ett pass efteråt..?
 
Anmäld till Tjejmilen 2015 och med den tröjan.
 
 
Kommentarer
s

Hej! Jag behöver DESPERAT gå ner i vikt! Inväntar dock mitt studentkort så jag kan gå på gymmet på campus för en billigare peng MEN kosten är ett stort problem! Jag klarar inte av att hålla en "vettig" kost i mer än 1 månad innan jag bara ger upp... Kan inte du skriva ett inlägg om vad du äter varje dag? Och som kostrådgivare, hur känner du inför kalorier? Ska man räkna eller inte? Gäller det x-antal kalorier in/ut eller är det vad man äter som avgör? Behöver verkligen hjälp. Är på 97kg nu (högsta vikt jag någonsin vägt) och vill gå ner till ca 60.. Min pojkvän vill också att jag går ner i vikt, min familj likaså så det är lite därför jag vill bli smal eftersom det inte är hälsosamt att vara stor :/. Jag är 1.69cm och har sett på många hemsidor att jag ska ligga på 1300-1600 kcal för ett gå ner i vikt.. är det ett rimligt kcal intag? ps. du är så jävla grym som har gått ner 70kg på mindre än ett år!!! :) <3

Svar: Tack för dina ord! Jag har faktiskt ett inlägg om kost på g. Men hur jag äter är ju väldigt individuellt till hur jag tränar en dag. Lägger ut en del matbilder på Instagram så följ mig gärna, Laurais88.Jag tycker att det är viktigt att vara medveten om vad man faktiskt stoppar i sig en dag och därför kan det vara bra att föra matdagbok ett tag för att få bra överblick. Risken Finns att att man fastnar och att det blir en besatthet och det tycker jag inte är bra. Jag har haft ätstörning för att jag tillslut blev så beroende.
Och ja, i slutändan är det kalorier in/ut som spelar roll. Men det spelar nog minst lika stor roll hur du fördelar fett/kolhydrater/protein. Det finns mat som ger mer mättnad. Man kan jämföra två saker som ger 150 kalorier men mättnadskänslan kan vara helt olika.
Efter 20 oktober kommer jag erbjuda kostrådgivning. Har du inte lyckats komma igång då ordentligt. Kommer ha onlinecoaching och har inte alls höga priser i början. Kommer finnas olika "paket" att välja mellan också beroende på hur seriöst man vill göra.
Laura

Skrivet den 18 September, 2014 - 09:49



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA