Intensiva dagar

KATEGORI: Familjelivet | 2014-09-29 / 20:20:00
Måndag,  ny vecka som verkar bli väldigt intensiv.
 
Igår trodde jag nästan att det skulle bli vab idag, men barnet piggnade till sig så det blev jobb. Dagen var väl sisådär mående mässigt för mig. Redan igår började min mage bråka och var väldigt besvärlig fram till lunch idag (fick Dimortabletter av min kollega då), ni slipper detaljer men kan ju avslöja att varken mat eller dryck höll sig där det skulle. Jag vet inte exakt vad det beror på, men tänker skylla på mig själv. I veckan har jag provat lite mejeriprodukter igen, skulle kunna vara det. Eller så sa magen totalt ifrån eftersom jag åt godis i lördags och redan igår hade jag en del besvär. Jag har gått ifrån mina kostprinciper några gånger senaste veckorna så tar det stenhårt. Magen och kroppen säger ifrån. Ändå väljer jag att prova lite mer mejeriprodukter. Kanske bara var godiset....? Vill ju så hemskt gärna få prova alla nyheter som kommit både keso- och kvargväg. Bråkar magen imorgon igen efter mitt planerade Kesomellanmål så blir det inga  mer mejeriprodukter. Har ju hållt mig borta från dom länge och inte haft några besvär med magen. Synd när kroppen får lida för ett dumt huvud.
 

Efter jobbet blev det löpning i form av 64 minuter intervaller (eftersom lunchen hade fått stanna kvar) Absolut det löppasset som jag ogillar mest! Haha. Men variation är bra, och allting ska ju inte vara en dans på rosor heller.
 
Sedan var det bara att pallra sig till affären för storhandling och hem och laga mat. Middagen bestod av fullkornsris stekt i vitlök och chili  med riven morot och zucchini och chili con carne till det. Kanske inte snällaste maten till magen just idag. Haha.
 
För min del är det jobb som gäller hela veckan, självklart sex träningsdagar också som just denna vecka ska kombineras med logopedbesök med K, utbildning/kurs, möte med LSS-handläggare inom kommunen angående K och samrådsmöte på Ks skola. Jag har att göra så att säga.
 
Hur ser eran vecka ut?
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA