Hemmaträning

KATEGORI: Träning | 2014-09-19 / 10:21:49
Idag har jag sjukt barn hemma, jag jobbar kväll  idag så blir inget vab eftersom mannen min hinner komma hem. Sedan så gott som flyttar jag in på jobbet fram tills 20.45 på söndagkväll, långpass på helgerna.
 
Sjukt barn hemma innebär att jag fick skippa gymmet. Men tur att det finns något som heter hemmaträning. Jag tror att många underskattar just hemmaträning. Jag hör så många säga att dom inte hinner träna eller att dom inte har råd. Alla har tid, allting beror bara på hur man väljer att lägga upp sin tid. En kvarts träning hemma hinner alla. Och träning behöver inte kosta någonting alls. Det är gratis att träna utomhus och hemma. Man behöver absolut inga avancerade grejer hemma för att lyckas. Faktiskt så räcker det gott och väl med din egen kroppsvikt, vill man öka på med vikter så fungerar det utmärkt med vattenflaskor eller gamla mjölkkartonger (då förstås de med skruvkork).
Det finns hur mycket övningar som helst att göra hemma, det är bara fantasin som sätter gränser. Annars kan man alltid fråga om tips eller Googla.
 
Första gången som jag gick ner mina 70 kilo så gick inte jag på gym. Jag gick på mycket promenader och använde både crosstrainer och motionscykel som jag hade hemma. På den tiden var jag ju mammaledig och min man jobbade mycket så då var jag den som kände att jag inte hade så mycket tid med gym, men se. Jag lyckades ändå! Och nu finns det ju även barnpassning på många gym. Just saying. Och mina barn avgudar det.
 
För mig fick det bli 30 minuters fettförbränningsprogram på crosstrainern innan jag körde igenom ett underkroppsprogram ur Paolo Robertos Träningsbibel. Sedan körde jag även olika övningar för överkroppen, som sagt.. Bara fantasin som sätter gränser.
 
 
  
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA