Gott och nyttigt

KATEGORI: Celiaki | 2014-09-26 / 05:44:00
Jag älskar havregrynsgröt och att pimpa den på alla möjliga sätt och vis. Både müsli och gröt går ju att köpa med massa blandningar av både nötter och frön. Dock brukar dessa vara svindyra och inte glutenfria.
 
Jag brukar göra min egen blandning, minst lika god och garanterat nyttig! Det är inte svårare än att ta en stor burk och hälla i en förpackning havregryn och bara lassa på med önskade nötter och frön.
 
 
Igår gjorde jag en ny blandning och i den hade jag bland annat havregryn förstås, pumpakärnor, solrosfrön, linfrön, chiafrön,  osötade  mandlar och eftersom jag tyckte att grötblandningen som jag köpte från Renée Voltaire blev för dyr i drift och inte mättade lika bra som havregrynsgröt så hällde jag i den också. Så är det bara att röra runt och använda och koka upp som vanligt. 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA