Dagar att bara vara

KATEGORI: Träning | 2014-09-17 / 15:51:21
Idag är min enda lediga dag under hela veckan. I helgen jobbar jag dessutom heldagar, 7-20.45 hela helgen. Man vet att man har att göra i allafall.
 
Som småbarnsmamma så blir det inte mycket till sovmorgon fast man är ledig. Har ju ett barn som började skolan nu till hösten, och skolan börjar ju klockan 8 varje morgon. På något sätt var det enklare när båda barnen gick i förskolan. Det var lite mer att man kunde komma när man vaknat.
 
När barnen var lämnade så begav sig denna mamma till gymmet. Väl på plats fick det bli 30 minuter uppvärmning på crosstrainern innan jag körde igenom ett av mina pass. Eftersom jag springer varannan dag så går jag ju på gymmet varannan dag. Har länge kört uppdelade pass med tre muskelgrupper per dag, men sen så har jar börjat känna att om jag gymmar tre gånger i veckan med tre olika pass där de olika passen är uppdelade på olika muskelgrupper så kan det ju gå en hel vecka emellan att en viss muskelgrupp tränas. Hajjar ni? Så nu har jag i nån vecka kört tre olika helkroppspass istället. Då får ju alla muskelgrupper tränas tre gånger i veckan. Borde väl vara bättre? Och fy f*n vad mycket mer det tar med helkroppspass. Äntligen pass där man känner att det verkligen tar igen! Hade nog kört samma program lite för länge. Det är grymt skönt att känna när man utvecklas inom träningen, och känslan av att känna att man är bra på det man gör. Hade förut aldrig kunnat tro att jag själv skulle sitta och sätta ihop träningspass.
 
Efter träningen tog jag med mig maken min och åkte iväg och åt en underbar lunch. Mums!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA