Vecka 4: Beauty - Vad är skönhet för dig?

KATEGORI: Hälsa | 2014-10-26 / 13:00:00
Dags för fjärde veckan i utmaningen Move. Nourish. Believe. som är startad av Veronica Jäderlund och Lorna Jane som en utmaning till att få reflektera över ett aktivt liv och hälsan.
 
Denna vecka handlar det om skönhet, enligt mig den svåraste veckan att skriva om. Skönhet? Vad är det för mig?
 
Jag har alltid varit tjock och fet. Inte kännt mig speciellt fin. Hatat att se mig i spegeln, hatat att vara med på kort. Hatat allting som haft med mitt utseende att göra. Men vet ni? Nu finns det till och med tillfällen då jag kan se mig själv i spegeln och känna Shit vilken snygging. Typ. Jag kan se foton som jag tycker är fina på mig och jag får inte panik när jag ser en kamer nära. Drar bara in magen lite extra. Haha.
 
Självklart handlar skönhet inte bara om det yttre, för mig är det självklart viktigast med ett vackert inre. För det spelar ingen roll hur tjock/ful/fet/fin/smal/muskulös/vacker du är om du har ett hemskt inre. Jag älskar charm (vem gör inte det?) och tycker att det är den viktigaste biten med inre skönhet.
 
För mig kan det nu handla om att kanske ta ett varmt bad, lägga på ansiktsmask och njuta i badet. Rå om det yttre och inre samtidigt. Jag känner det själv, när jag tar hand om mig själv bäst (med kost och träning) så är det även den perioden som jag rår om kroppen mest. Smörjer, skyddar och bryr mig lite extra.
 
Vad är skönhet för dig?
 
 
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA