Vecka 3: Believe - Hur tränar du mentalt? Vad gör du för att hålla dig på topp?

KATEGORI: Hälsa | 2014-10-19 / 18:14:00
Dags för tredje veckan i utmaningen Move. Nourish. Believe. som är startad av Veronica Jäderlund och Lorna Jane som en utmaning till att få reflektera över ett aktivt liv och hälsan.
 
Som rubriken lyder så handlar det om hur man tränar mentalt och lyckas hålla sig i topp.
 
Det här var lite svårt. För mig handlar det nämligen om att träningen är den som är min räddning i mitt hektiska liv. Hade jag inte hittat till min träning så vet jag inte hur jag hade orkat med detta eviga karusellhjul. När jag har jobbat ett dagpass på jobbet så åker jag alltid raka vägen till gymmet eller ger mig ut på en löptur innan jag tar mig hem. Detta är ett sätt för mig att sätta ett stopp för jobbdagen, jag har ett väldigt tungt arbete både fysiskt och psykiskt. Träningen hjälper mig att skilja på jobb och privat. De gånger jag har jobbat kvällspass så åker jag ju direkt hem, och jag närker ju stor skillnad på att det inte blir lika lätt att "glömma jobbdagen".
 
Och det är på mina långalöpturer som jag verkligen har tid att tänka och reflektera. Tänk er, över 1,5 timme att rensa skallen. En tid då inga barn och ingen annan står och pratar, här är det bara jag med mig själv och mina tankar. Förstår ni egentiden?!?!
Ett varmt skönt bad i lugn och ro ger också mycket smörj för själen.
 
Vad som får mig att hålla mig på topp, det är ni. Att se hur man kan inspirera folk, att få visa att allting går. Det värmer och glädjer mig när jag får en fråga, en fråga som kan hjälpa någon att styra upp sina drömmar och sikta mot samma mål som jag haft. Har man gett sig på att det ska gå, då går det. Och självklart att se resultat, för resultat har man ju fått.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA