Sockerbomben

KATEGORI: Hälsa | 2014-10-11 / 11:24:00
Det är ju lite omdiskuterat det här med om socker kan vara ett beroende eller inte. Många tycker att det låter hellöjligt och tycker att det är en fixidé som överviktiga fått. Om man känner sig osäker så tycker jag att man ska prova sig fram. Även om du känner att "nej jag är absolut inte beroende av socker" så prova ett tag och se hur kroppen reagerar på när du utesluter socker. För många tror jag att det skulle bli en aha´ upplevelse.
 
Även ett sockerberoende, och att sluta med sockret kommer antagligen att ge dig abstinens. Du kan räkna med att de första dagarna ha lite huvudvärk, känslosvängningar, lite som panikångest, du känner att du vill "krypa ur skinnet" och massa fler. Det är såklart individuellt hur man kommer må.
 
Känner du att du vill fördjupa dig i det hela och få massa mer information och råd så tycker jag absolut att den här boken är värd att läsa:
 
Sockerbomben skriven av Bitten Jonsson och Pia Nordström
Den här boken har använts mycket i min utbildning till Livsstilsrådgivare. Jag hade hört mycket om den redan innan så blev väldigt glad när jag såg att den skulle ingå som kursmaterial. Jag har jobbat en del med boken och läst vissa kapitel om och om igen. Jag kommer så småningom även läsa den "bara på skoj" och inte ha ett "pluggsyfte" i hjärnan. Den är skrämmande att läsa, det är ju MIG dom skriver om! Jag tror att även de som känner att de inte har några som helst problem med socker får sig en tankeställare efter att ha läst denna bok. Man får nog även extra pepp av att läsa boken, man lär sig att förstå sig själv och sina tankar bättre.
 
Absolut läsvärd!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA