Paolo Robertos träningsbibel - Hemmaträning

KATEGORI: Inspiration | 2014-10-07 / 09:20:00
Något som jag känner är väldigt underskattat är just hemmaträning. Många säger att dom inte har råd att träna. Men egentligen så kostar träning absolut ingenting, det är gratis och kan göras av vem som helst.
 
Som småbarnsförälder i förkylningstider, och annars också (tex ensamstående) så går det inte alltid att ta sig till gymmet. Kruxet är, du behöver inte ta dig till ett gym för att träna. Träning kan göras överallt, du kan till och med aktivera med barnen. Träna i lekparken medans barnen leker, utmana barnens lek och se till att det blir till träning för din del.
 
Hemma på kvällen när barnen lagt sig, eller mitt på dagen när barnet ligger framför en film och snorar. Du väljer vad som passar dig bäst. Men allting går att göra hemma. Du behöver inga vikter, använd flaskor fyllda med vatten. Och till de flesta övningar så räcker det gott och väl med dig egen kroppsvikt!
 
Det här är en bok som jag rekommenderar skarpt om du ska köpa någon bok! Det finns övningar för nybörjaren och avancerade för den som hellre vill ha det.
 
Men som jag tidigare skrev, träning kostar ingenting. Kan du inte lägga pengar på en bok så går det lika bra ändå. Du skulle lika gärna googla eller youtuba dig fram till lika bra övningar. Bara fantasin som sätter gränser!
 
Lycka till med träningen!
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA