Läsarfråga - Motivation

KATEGORI: Hälsa | 2014-10-12 / 19:58:29
Fick en bra fråga igen som jag tycker är en viktig fråga och som jag gärna vill dela med mig av. Fick frågan mailad till mig och då den innehåller lite personligt så väljer jag att inte publicera hela utan tar med den viktiga biten.
 
Har nu börjat att tänka mer på vad jag äter osv, min fråga till dig är om du har något tips på hur jag ska göra då jag oftast lägger ner efter ett par veckor. Hittar ingen motivation. Tillslut tänker jag bara att "jag är ju ändå för stor så kan lika gärna äta mer, det gör ingen skillnad". Hittar ingen motivation till att fortsätta.
 
Känner ni igen er? Det gör jag. Hur många gånger som man inte tänkt "jag är ju redan stor så kan ju lika gärna fortsätta..". Men nej. Vill du så kan du, kan jag så kan DU.
 
Mina tips:
 
-Banta inte! Ser du det som att du bantar känns det så jävla tråkigt. Du lägger om din livsstil istället, för det är det som krävs. Du kan inte banta bort 20 kilo och sedan återgå till dina gamla vanor.

-Hitta folk med samma intressen att bolla med. Finns flera bra pepp/träningsgrupper på Facebook där man får stöd och motivation.

-Var aktiv på Instagram. Kommentera andras bilder och lägg upp dina resultat så kommer du märka vilken kick du får av all feedback.

-Hitta någon du kan vara ärlig mot som kan hjälpa dig med den psykiska biten. Kanske någon att få skriva till när sötsuget är som värst (även här rekommenderar jag också Facebook). Behöver ju inte vara nån du känner men tex ur dessa grupper kan man få nya vänner för livet.

-Låt dig inspireras av all god och nyttig mat som finns på Instagram.

-Var ärlig med din livsstilsförändring och se till att dina nära och kära förstår.

-Faller du en dag och sötsuget tar över, glöm det och hoppa upp på hästen igen!
Kommentarer
Line

Vart hittar man god och nyttig matinspiration på instagram?

Svar: Sök på olika taggar. Typ #middag #eatclean #eathealthy #frukost. Några användare som jag kan tipsa om är bla @hopemalin @healthyinside @ceciliafolkesson @halsosaminspiration.se och mig, haha (Laurais88)
Laura

Skrivet den 12 Oktober, 2014 - 21:28



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA