Förkylningstider

KATEGORI: Hälsa | 2014-10-09 / 11:11:22
Ja, det vart ju tyvärr inte bättre än att igår kväll så slog det plötsligt till. Så fick gå och lägga mig med värkande huvud, utan att kunna andas genom näsan på grund av igentäppta bihålor och inte genom munnen på grund av värkande lungor. Öronen höll på att trycka sönder mitt huvud och synen svek mig. Hoppades på att sömn skulle hjälpa och att det skulle ske magi över natten så att jag skulle vakna frisk och kry idag. Idag är min enda lediga dag på hela veckan så hade jag ju planerat in en löptur på 95 minuter.
 
Hände inte så mycket magiskt under natten så att säga...
 
Jag är inte ofta sjuk. I år har jag inte varit sjuk en enda gång trots alla baciller runt om kring mig. Och förut när jag var sjuk så var jag max sjuk i en dag och sen var det över. Men senaste 1-2 åren har mina förkylningar varit hemska! Känns som en sån där manlig förkylning (HAHAHAHHA!) och som håller i sig länge. Förra året var jag ordentligt sjuk två gånger. Hamnade in på sjukhus och där konstaterades lungsäcksinflammation, bröstkorgsinflammation och så var det någon tredje grej på lungorna som jag nu totalt tappat namnet på. Så ja, hoppas, hoppas, hoppas och mycket té och vila så jag håller mig ifrån den skiten nu! Tyvärr så har trycket i lungorna kommit, är det inte bättre imorgon så blir det doktorn.. Den här gången tänker jag ligga steget före och inte göra som sist och vänta alldeles för länge!
 
Kommentarer
Lotta

Vilken härlig energi du verkar ha, fint att du prioriterar och väljer ett hälsosamt och aktivt liv, så ansvarsfullt som förälder, hoppas du inspirerar flera!!

Svar: Tack för dina ord!
Laura

Skrivet den 09 Oktober, 2014 - 14:31



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA