Diplomerad livsstilsrådgivare

KATEGORI: Livsstilsrådgivare utbildning | 2014-10-23 / 18:03:51
De senaste veckorna har jag pluggat ihjäl mig. Jag har läst, läst och läst. Läst ihjäl mina böcker och lärt mig allt. Alla vitaminer, mineraler, aminorsyror, essentiella och icke essentiella. Jag har svettats, gråtit och haft mardrömmar. Förra fredagen hade jag sluttenta. Idag kom resultatet. JAG KLARADE DET! Nu kan jag stolt presentera mig som Diplomerad Livsstilsrådgivare. Ni förstår inte lättnaden, vilken börda det är som släpper från mina axlar. Nu är jag inte längre studerande. Vilken känsla. Nu har jag då bara mitt heltidsjobb, träningen och familjelivet. Haha. Lite kommer jag självklart pyssla med detta också. Jag kommer starta lite smått och har faktiskt redan två kunder inbokade. Spännande! I helgen kommer jag skriva mer vad jag kan hjälpa er med ifall det skulle vara någon som är intresserad. Orkar ni inte vänta är ni självklart välkomna att redan nu maila mig på [email protected]
 
Det har varit en hektisk dag annars idag. Började dock dagen med 16,13 km löpning. Skönt! Efter det har jag sålt min bil och haft möte med BUP. Inte nog med allt detta så tar jag redan ikväll ett första uppdrag och ska snart iväg på en produktpresentation, nämner inte så mycket mer om det förrän jag ser mer exakt vad det handlar om och om jag väljer att sammarbeta med dom.
 
Trevlig kväll på er och välkomna att följa mig på min nya resa!
Kommentarer

Hej!
Googlade på livsstilsrådgivare och hamnade på din blogg! Just nu håller jag också på att läsa den utbildningen, eller jag är nästan klar. På tisdag skriver jag tentan och jag är supernervös!!! Har pluggat som en dåre och hoppas verkligen jag kommer klara den. Hur har du lagt upp arbetet som rådgivare?
Mvh Johanna

Svar: Hej och vad roligt! Lycka till på tisdag :)Jadu, jag fixar lite med det vid sidan av. Trivs så sjukt bra med mitt jobb som undersköterska så ville fortsätta med det även efter att jag blev klar med utbildningen. Jag har några kunder som jag hjälper och ger folk mycket tips och råd. Alla kunskaper jag har fått har jag haft mycket glädje av även för mig själv.
Jag har kunder som fått fylla i frågor och matschema innan de kommit hem till mig och vi diskuterat eventuella problem och frågor de haft.
Laura

Skrivet den 10 Januari, 2015 - 10:29

Ja jag känner också att man har stor nytta av det själv. Är mer eller mindre panikslagen inför tentan nu hehe. Tror att jag pluggar på mer än det jag behöver egentligen. Skulle nog kunna släppa att lära mig alla makroelement och mikroelement utantill :-)

Svar: Ja jag hade pluggat alldeles för mycket, och även på fel saker. Men det gick ändå! Lycka till imorgon nu :)
Laura

Skrivet den 11 Januari, 2015 - 15:23
Malin

hejsan. Jag funderar också på att utbilda mig till livsstilsrådgivare. Men jobbar du fortfarande som undersköterska som jag ser att du svarade här innan i januari eller kan man jobba med det (om man läser lite extra kurser) jobba med det heltid?

Svar: Hallo. Jag trivs så sjukt bra med att jobba som undersköterska så kan inte tänka mig att göra något annat. Man kan absolut jobba heltid som livsstilsrådgivare. Jobben är nog inte så många och tror nog att det mest handlar om lite frilans eller att jobba lite på olika ställen, alternativt starta eget. Jag hjälper gärna folk som vill ha hjälp, men som sagt inget jag gör på heltid.
Laura

Skrivet den 17 Augusti, 2015 - 21:51



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA