Aktivera barn

KATEGORI: Barnen | 2014-10-20 / 19:07:00
Det här med att aktivera sitt barn kan vara ett riktigt pussel. Först ska man hitta något som passar barnet och så ska den aktiviteten pusslas in i vardagslivet också.
 
Med Kasper, min äldsta har vi försökt hitta något som passar. Simskolan och fotboll, ja det blir historier i sig hur det gick. Varit lite inne på att när han blir några år äldre skulle han kunna prova på amerikansk fotboll eller någon typ av brottning kanske. Han är stor min grabb, så något av dessa hade ju kunnat passa. Vet inte om alla ni vet, men K har ju två diagnoser. ADHD och Asperger. Det kan göra det hela lite extra svårt. Men skam den som ger sig va?
Igår provade vi på innebandy för första gången. Och han var faktiskt riktigt taggad, och måste nog erkänna att det är det som gått bäst hittills.
 
Det är inte det att jag vill tvinga mitt barn att göra något, men vill gärna lära mina barn att det är kul med en aktiv fritid. När jag växte upp så hade jag ingen möjlighet till att ha en aktivitet såhär vid sidan av. Helt förståeligt. Men eftersom mina barn faktiskt har den möjligheten så vill jag kunna ge dom den. För samtidigt så tror jag att den dagen som vi hittar något som K brinner för, då kommer han bli världsbäst på det.
 
Klubban och fodralet som K är så stolt över.
 
Lilltjejen på fyra år, hon är anmäld och ställd i kö för gymnastik. Hon med sin lilla nätta och smidiga kropp kan nog bli något riktigt stort inom det! Håller på att öva att ställa sig på händer här hemma redan!
Kommentarer
T

Hej!

Imponerad måste jag säga av ditt kämpande!
Crosstrainer som du köpte fungerar den fortfarande bra och låter den?
Jag surfade på den eftersom jag vill köpa en och kom in på din blogg.

Grattis till ditt nya liv vill jag även säga, du ger mig hopp!

Svar: Hej och välkommen! Kul att du hamnade här. Den senaste jag har tycker jag är bra, olika program man kan köra tex. Den fungerar bra :) Den här varianten låter inte alls mycket. Absolut ingenting som är störande. Hoppas du hittar något bra och blir nöjd med ditt köp!
Laura

Skrivet den 20 Oktober, 2014 - 19:47



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA