Uppföljning

KATEGORI: Löpträning | 2014-11-12 / 18:18:14
Jag har fått lite frågor om hur det går med foten. Igår hade jag tid hos sjukgymnasten igen och har alltså inte sprungit sen jag var hos henne för en vecka sen. Vi pratade, vände och vred på foten. Jag har INTE haft ont i foten som jag hade från början, men något knas är det. Men plötsligt när hon provade en en sak med foten så hoppade jag till för det kändes så obehagligt. Det finns en liten, liten risk att jag åkt på en stressfraktur. Är det det, då blir det riktig vila tyvärr.
Men eftersom jag inte är så smärtpåverkad så fick jag lov att prova att springa 500 meter på löpband igår, världens löjligaste sträcka för mig. Idag fick jag öka till 1 km. Känns så ovärt att tejpa och köra hela proceruren för att springa så kort. Men men, ska det vara så ska det. Om jag inte får några känningar nu så är planen att ge sig ut på en 5 kilometers runda på lördag. Hoppas! Tunnelrun är ju nästa vecka...
 
Under tiden får jag underhålla mig med alternativ träning.. Blir mycket gym och igår passade jag på att köra ett gruppass. HIT-cirkeln. Instruktörens mål är att få deltagarna att kräkas. Jag blev förvånad över mig själv och hur mycket jag faktiskt orkade. När han visade alla övningar trodde jag att jag inte skulle fixa det, MEN jag fixade det!
 
Mina knän efter passet igår.
Tog i ordentligt så att säga...
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA