Tunnelrun

KATEGORI: Lopp | 2014-11-15 / 19:43:20
Imorse var jag ute och sprang för första gången på tre veckor. Ärligt talat så var jag livrädd och trodde att jag tappat allt som har med löpning att göra. Haha, sjukt att tro att det ska kunna ske på bara tre veckor va? :P Men har lovat mig själv och sjukgymnasten att börja försiktigt, har under veckan sprungit 500 meter och 1 kilometer på löpband och inte fått några känningar så idag var det dags att ta sig ut på banan på riktigt.
 
5 kilometer fick det bli idag. Det var långt ifrån min sämsta tid! Dock inget personbästa heller, men det hade jag väl inte riktigt förväntat mig ändå. Men riktigt glad att det gick så bra som det gick! Under passet kände jag inte av foten någonting alls, skönt! Efteråt var jag väldigt noggrann med att stretcha. Kan vara att foten känns lite annorlunda nu, men absolut ingen smärta. Hoppas på det bästa, tar vilodag imorgon och kämpar vidare! Nästa lördag, alltså om bara en vecka är det ju nämligen dags för lopp igen. Det är ju ett once in a lifetime lopp och vill inte missa den, jag kommer inte hinna springa en mil igen innan dess eftersom jag väljer att spara på kroppen tills dess. Men som min sjukgymnast sa, så många gånger som jag sprungit en mil och mycket mer så gör det inget om det är första gången jag springer en mil på fyra veckor. För mig känns det lite att det får bära eller brista.
 
Idag har jag hämtat ut mitt startkit. Reflexväst och handskar.
 
Någon mer som ska springa?
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA