Olmed

KATEGORI: Löpträning | 2014-11-27 / 20:45:18
Idag hade jag tid hos Olmed, en ortoped för er som inte vet. Jag och min sjukgymnast hade diskuterat detta och kommit överrens om att jag skulle dit för att få sulor gjorda precis efter min fot. Väl på plats (notering till mig själv; ha inte knälånga stödstrumpor nästa gång med tajta jeans som inte går att kavla upp) så pratade vi lite och jag förklarade min del. Han tittade, klämde och kände på foten. Efter mycket övervägande, och efter att ha hört om hur det gått för min sista tiden så beslutade han om att han inte tycker att jag behöver någon sula. Kändes ju bra, dock lite konstigt eftersom det var därför jag var där.
 
Man jag fick jättemycket beröm för alla övningar och all rehab jag gjort för foten. Han tycker att jag gjort allting rätt och absolut allting som dom brukar rekommendera. Jag verkar kunna jag.
Fick även lite tips på vad jag ska tänka på när det gäller skor. Skönt att slippa den kostnaden i allafall!
 
Så ja, jag fortsätter att kriga med foten! Och har inte fått några känningar efter gårdagens löprunda! Dock måste jag nog vänta med de allra längsta passen ett tag, tyvärr. Skulle inte 'springa i onödan' heller och försöka att spara foten till vardagslivet. Så kanske bara två löppass i veckan då..?
 
Love you löpning <3
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA