Lussebullar med proteinpulver

KATEGORI: Celiaki | 2014-11-23 / 20:25:35
Många efterfrågade receptet på de gluten- och sockerfria lussebullarna med proteinpulver som jag gjorde idag så här kommer receptet:
 
3 dl mandelmjöl
4 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
En nypa salt
20 gram smält smör
1,5 skopa One whey Vanilla White chocolate från Fitnessguru
1 busk kesella 1%
2 ägg
2 äggvitor
2 paket saffran
 
Jag mixade först ihop alla torra ingredienser i en matberedare , tillsatte sedan kesellan och körde lite till. Sedan tillsatte jag äggen och äggvitorna och körde några vändor till innan jag tillsatte det smälta smöret och körde ett tag till. Lägg sedan ut ungefär 16 kluttar på ett bakplåtspapper och grädda i mitten av ugnen i ca. en kvart på 200 grader.
 
Självklart smakar dom godast nygräddade! Sen tror jag att det bästa blir att frysa in som och värma i micron för sig när man vill äta en.
 
 
Självklart kan man ha i russin om man vill.
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA