HIT-cirkeln

KATEGORI: Löpträning | 2014-11-26 / 19:37:00
Eftersom jag inte har kunnat springa så värst mycket på sista tiden på grund av min skada så har det blivit väldigt mycket hängande på gymmet, inte mig emot förstås. Jag har dock känt att jag måste se till att variera min träning lite där för att inte fastna i samma mönster. Kommer ni ihåg att jag för två veckor sedan provade HIT-cirkeln och kom överlycklig därifrån med helt blåslagna knän?

Igår var det dags för HIT-cirkeln igen. Förra gången jag var där så var det mycket fokus på bål och denna gång var det mycket ben. Tungt! Det är så härligt pass, man är ett gäng och alla har samma mål. Att överleva passet. Det är tungt och jävligt, men alla är envisa och peppar varandra om att vi ska fixa det här! Alla pressar ut sitt sista och det är bara så härlig stämning. Lika glad och peppad var jag efteråt som förra gången, längtar tills jag kan gå på nästa pass!
 
När jag hörde att vi skulle köra ben så trodde jag att det skulle vara kört för mig som hade planerat att springa idag eftersom jag inte haft några känningar alls efter loppet i lördags. Men efter passet och imorse så kände jag att jag klarat mig, av någon anledning verkar jag ha svårt för att få träningsvärk i benen..?
 
Så imorse fick jag ge mig ut på en efterlängtad löptur, i minus två grader. Men inte ska väl det vara en ursäkt för att inte ge sig ut? Lager på lager så klarar man sig. Det fick bli en kort tur, nu handlar det om att skynda långsamt så att skadan inte kommer tillbaka. Efter en 5 kilometers tur var jag hemma och la massa tid på stretch och massage av foten. Kom igen nu foten! Låt oss läka fint!
 
Bara jag som ska ut på en löptur i minusgrader.
 
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA