Att lyssna på sig själv

KATEGORI: Kostupplägg | 2014-11-04 / 19:58:08
Det finns en stor grej att lära sig, det är oftast väldigt svårt. Det är att lyssna på sig själv. Vad är det som funkar bäst för mig just nu? Vad mår jag bäst av? Vad får mig att bli den bästa versionen av mig just nu?
 
För mig har det gått bra och det går bra. Jag har gått ner massor i vikt och fortsätter än att gå ner ungefär ett kilo i veckan. Skitbra! Jag är evigt tacksam mig själv att jag utbildat mig inom området. För jag kan hjälpa mig själv, samtidigt kan jag även hjälpa andra människor. Människor som engång varit där jag engång varit, långt bortom all kunskap och fastnålade i fel kunskap. Jag har mina kunder, jag är så jävla glad att jag får hjälpa dom.
 
Men så plötsligt kan någonting hända, som gör att jag måste tänka till igen. Och det var det här med att lyssna på sig själv. Göra det bästa för sig själv. Jag vet hur jag ska äta och jag vet vad jag mår bäst av. Jag har hittat ett superflow som funkar för mig. Men så hände det något. Min träning blir plötsligt helt annorlunda eftersom jag fått en skada. Då bryts plötsligt mitt braiga flow.
 
Jag äter som en löpare, det har jag mått bra av. Nu kan jag inte springa så jag måste tänka om. Och på nåt vis så gick luften ur mig lite. Det som gick så jävla bra nu.
 
Därför väljer jag att pausa och safea. Det som engång funkat allra bäst för mig (förutom det jag själv gjort nu) är kostupplägget jag hade ett tag i våras. Det räddade mig massor under en hektisk tid med jobb, plugg, träning och massa i privatlivet. Jag blev räddad av att någon annan tänkte åt mig. Och det tänker jag köra på igen. Lika naturligt som det är för mina kunder att ta hjälp av mig när dom behöver det, lika naturligt blir det nu för mig att vända mig till min trygga coach som räddat mig engång förr.
 
Så för att kunna vara den bästa versionen av mig själv just nu och för att kunna fortsätta med min starka vilja att hjälpa andra så väljer jag att för min egen del ta samma modiga beslut som mina kunder tar. Jag har pratat med min coach igen ,och kommer att gå tillbaka till hans upplägg ett tag. Inte för gott, men ett tag framöver så jag får smälta det hela.
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA