Frukost

KATEGORI: Kost | 2014-03-24 / 06:26:31
God morgon.
Ny vecka, nya möjligheter att skina och vara sitt allra grymmaste jag. Det tänker i allafall jag vara.
Det är flera stycken som frågar mig om kosthjälp, och jag hjälper gärna till så gott jag kan. Det första jag brukar utgå ifrån är ju ganska enkelt, nämligen frukosten.
Jag tycker nämligen, som det även tjatas mycket om att frukosten är dagens viktigaste måltid. Och det finns ju ett ordspråk som lyder Ät som en kung till frukost, som en prins till lunch och som en tiggare till middagen.
Det är frukosten som ger dig en start på dagen, och för att ge dagen den bästa starten så är en stadig frukost det bästa sättet att börja dagen med.
 
Men sen så är det ju så, vi alla är olika och alla är inte frukostmänniskor.
 
För mig är frukosten viktig. För det mesta blir det en portion havregrynsgröt, då har jag blandat glutenfri havregryn med massa goa nötter och frön. Till det en glutenfri hårdmacka med leverpastej och en skiva skinka eller kalkon på. Förstås en kopp kaffe till också.
 
 Idag var frukosten dock lite annorlunda. Hallonsmoothie blev det idag:
250 gram kvarg
1 dl vatten
1 skopa Vanilla Wildberry proteinpulver (går ju förstås med annat pulver också).
Ungefär 1,5 dl hallon. (Går förstås med vilka bär som helst).
 
Mumsigt och mättande!
 
Vad har ni för frukostvanor?
Kommentarer
Eva

Jag dricker alltid kaffe med en skvätt mjölk och en smoothie rätt lika din :) Kvarg,hallon,proteinpulver oftast vanilj, chiafrön o vatten. Ibland blandar jag i ägg eller andra bär. Har ätit denna frukost nu i flera månader o har inte ledsnat ännu.
:)

Svar: Mums!
Laura

Skrivet den 24 Mars, 2014 - 13:54



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA