17 mars

KATEGORI: Ischias och diskbråck | 2014-03-17 / 12:21:58
Imorse tog jag mig en rejäl PW innan frukost. Eftersom jag varit råförkyld i helgen så har träningen självklart bivit lidandes, imorse tänkte jag se hur kroppen reagerade på en promenad. Tack och lov fick jag en positiv överraskning! Halsontet är borta och det enda som finns kvar är en småsnorig näsa, men vem är inte lite snorig utomhus i det här vädret? Dock så väljer jag ändå att avstå från gymmet idag, får nöja mig med promenader i det friska vädret.
 
Är ju sjukskriven nu, tanken är att börja jobba på onsdag igen. Och tyvärr så är det ryggen som bråkat, och så trodde min läkare att den dära helvetes ischiasen kommit tillbaka. Den jäveln ställde till det för mig massor i fem års tid, så för 1,5 år sen var jag sjukskriven en lång tid och låg inne på sjukhus och var riktigt nere på botten. Men jag klättrade upp igen, träffade sedan en kiropraktor som var den första som lyckades förstå mig och som kunde hjälpa mig. Efter fem år slapp jag smärtan som förstört så mycket för mig, dock fick jag efter besöken hos kiropraktorn en muskelinflammation som fortfarande bråkar. Men skam den som ger sig!
Men som sagt, läkaren trodde att ischiasen var tillbaka. Så för att vara snabb i saken så ringde jag kiropraktorn direkt. Och idag 14.00 har jag tid. Lika panikslagen som alltid!
Men eftersom förkylningen gett med sig så pass bra så passar jag på att lämna bilen hemma så får jag på köpet en promenad på över en timme också. Och så sparar man bensin. Win win!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA