22a februari

KATEGORI: Familjelivet | 2014-02-22 / 19:35:54
Just den här dagen skulle kunna ha nästan hur många rubriker som helst.
 
Till att börja med så är det min födelsedag. Ett år klokare och mer erfaren. Vad har jag lärt mig det senaste året? Faktiskt massor, mest så har jag lärt känna mig själv mer. Jag har blivit mer bekant och van vid alla mina sidor. Mina starka sidor och mina brister. Det måste väl vara väldigt bra? Jag har lärt mig att acceptera, acceptera att jag inte är felfri men att jag ändå kan vara jävligt bra. Inte så illa det heller? Av mannen min så fick jag en våg från Withings (fick den redan för några veckor sedan). Imorgon blir det mera kalas.
 
Men just 22a februari har flera viktiga punkter i mitt liv. Det är även min och mannens årsdag och bröllopsdag. Gifta har vi varit i fem år idag. Fin man som jag har så hade han lyssnat på mig så fick ännu en grej som stod långt upp på önskelistan.
 
Alltid skönt med lite nya recept så man inte snurrar runt i samma tankesätt vecka efter vecka. Bläddrat lite i denna och den verkar riktigt intressant!
 
Och eftersom det är min dag idag så ville jag må bra. Ville njuta och ta dagen som den kommer. Ingen stress och inga måsten. Kan ni gissa vart jag valde att börja dagen? Självklart på gymmet, 09.30 befann jag mig på plats för ett spinningpass. Med världens mensvärk och magont (tror mitt magsår spökar?). Härligt var det! Svetten sprutade och jag tackade mig själv för mina goda val i livet.
 
Väl hemma bestämde vi oss för att hitta på något roligt. Valet var ganska enkelt, fick bli bio med barnen. Och filmvalet var ännu enklare, Lego filmen självklart. Ni som känner oss förstår.
 
Har ni sett den? Tycker den var välgjord och en perfekt film som funkar för både vuxna och barn.
 
Och dagen till ära fick avslutas med tacos, ett självklart val från min sida. Nu sitter jag med hårfärg i och väntar på att få hoppa in i duschen. Sedan blir det en lugn kväll med mannen min i soffan framför Melodifestivalen. Vem/vilka håller ni på ikväll?
Hoppas ni får en trevlig kväll och ta hand om varandra!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA