Julbröd Paleostyle

KATEGORI: Baka | 2014-12-08 / 19:27:00
Är det något som jag har känt mig lite sugen på senaste tiden så är det julbröd, dock har jag inte hittat något recept som känts lockade och anpassat efter mig. Som ni vet så måste jag äta både gluten- och mejerifritt. Många tycker att det verkar hemskt och tråkigt, men det är det inte. Så länge man inte är rädd för att prova sig fram. Tänkt på att återgå till Paleo men så har det inte blivit av. Men efter att min kära vän började köra på det så såg jag det som ett tecken, eller nåt!
 
Det finns så sjukt mycket goda paleorecept där ute, och det är inte så svårt att trolla själv heller. Jag kommer köra väldigt mycket paleoinriktat nu igen. En underbar sida som jag länge smygtittat på recept ifrån är Paleoskafferiet. Där finns verkligen allt! Jag tycker om att kolla på recept och kanske modifiera dom lite efter vad jag tycker bäst om eller vad jag har hemma.
 
Igår hittade jag ett underbart recept på julbröd i paleostyle där som jag modifierade lite. Det doftade ljuvligt i hela huset och julen är räddad!
 
Här kommer receptet som jag gjorde det:
 
4 dl mandelmjöl
0,5 dl linfrö
1 msk malen fänkål
 
0,5 dl kokosmjöl
1 msk malda pomeransskal
5 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
En nypa salt
0,5 dl krossat linfrö
1 msk anisfrön
2 dl vatten
6 ägg
1 msk honung

Först blandade jag ihop alla torra ingredienser och sedan vattnet, äggen och sirapen innan jag rörde ihop allting och smetade ner i en avlång brödform som jag klätt in i bakplåtspapper.
Gräddade i 200 grader i mitten av ugnen i 45 minuter.
 
Älskar bakning som man inte ens blir kladdig av!
 
 
Mums!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA