5:2

KATEGORI: 5:2 | 2014-04-09 / 21:03:00
Jag pluggar ju till Livsstilsrådgivare och är mer än nöjd över mitt val! Just nu så läser vi mycket om olika "modedieter" och jag har ju provat massor. LCHF, GI, Viktväktarna.. Ja ni vet. Just ikväll fördjupar jag mig i 5:2.
När den dök upp som en ny hit så var jag väldigt skeptisk till den. Jag som haft en ätstörning som jag kämpar med fortfarande tyckte det lät lite tokigt med dessa fastedagar.
Men nu när jag pluggar, och annars också så vill jag så gärna prova allt. Om jag får en kund i framtiden som vill äta enligt 5:2 så vill jag veta lite själv hur det känns i kroppen (och visst är vi alla olika, men ha ett hum iaf). Så nu blir jag lite sugen och prova iaf.
 
Vad har ni för erfarenheter?
Hur funkar träningen på fastedagarna?
Kan ni träna som vanligt eller har ni vilodagar eller tränar ni något lättare?
 
Tell me!
 
Jag är ju otroligt impulsiv! Så varför inte bara börja redan imorgon? Mina fastedagar kommer inte vara alls avancerade, det kommer vara väldigt enkel mat. Typ havregrynsgröt, ägg och någon frukt. Mer avancerat behöver det inte vara. Två dagar i veckan funkar det, allafall i början. Resten av veckan så fortsätter jag att äta som jag gör idag. Måndagar och torsdagar får bli fastedagar.
För mig kommer det bli väldigt viktigt att barnen inte ser vad jag pysslar med, så mina måltider kommer att intas med dom de måndagar och torsdagar som middagen intas hemma (jobbar ju skift och vissa torsdagar har jag kväll).
 
En annan anledning till varför det känns lite mer ok att prova nu är för att jag var lite anti 5:2 när det kom eftersom jag tänkte på min träning. Hur kommer jag orka på mina fastedagar? Men nu när jag ändå har gymförbud och "bara" får gå mina promenader så funkar det toppen att börja. Kommer ju åtminstone hinna med två fastedagar innan mitt gymförbud blåses av.
Jag kommer inte välja vilodagar på fastedagarna eftersom jag har en vilodag under helgen, och då är jag med barnen så mycket och vill inte ha fastedag då.
 
Så ja, imorgon är det torsdag. Skrivit matupplägg för min första fastedag. Önska mig lycka till!
Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

STARTSIDA